ALLES OVER WANDELEN

Tips van de maand

Wandeltips voor oktober

  • Hieronder enkele tips die verband houden met oktober en het begin van de herfst.
  • Eind oktober begint de wintertijd. Op de laatste zondag van oktober wordt de klok een uur teruggezet. Hierbij een tip om nog even te genieten van het uurtje langer licht in oktober. Deze maand kan je het beste wat meer intervaltraining of vaartspel (in de duinen) doen. Tijdens de donkere wintermaanden ligt de nadruk op de lange rustige wandelingen.
  • Omdat een tekort aan vitamine dreigt moet je zorgen voor voldoende vitaminen. Neem eventueel een vitaminepreparaat.
  • Veel mensen hebben in deze periode last van verkoudheid. Probeer als het enigszins mogelijk is te voorkomen dat je dicht bij mensen in de buurt komt die verkouden of grieperig zijn. Verkoudheden en griep ontstaan door virussen die worden overgedragen met name via de handen en door de lucht (niezen).
  • Omdat de herfst nat en winderig kan zijn hierbij nog een tip over verkoudheid. Gemiddeld hebben we vier per jaar last van de gewone verkoudheid. Als je daar (veel) vaker last van hebt kan dat betekenen dat je trainingsschema te zwaar is.
  • Tijdens de koude wintermaanden heeft je lichaam gewoon meer brandstof nodig. Doordat de buitentemperatuur lager is verbruik je meer energie om je lichaam op temperatuur te houden.
  • Omdat op de laatste zondag van oktober de klok een uur wordt teruggezet kan je wat langer doorslapen of . een extra lange wandeling maken.
  • Tenslotte: Tips om niet ziek te worden.






Overzichten
Wandeltraining

Wandelschema's

Wandelblessures

Hartslagmeter

Wandeltochten

Sportvoeding

Ideale gewicht

Tools

Wandelen

Tips

Boeken

Site