ALLES OVER WANDELEN
× Wandeltraining.nl Homepage Tools Wandeltraining Wandelschema's Wandelblessures Hartslagmeter Wandeltochten Sportvoeding Ideale gewicht Wandelen Tips Boeken Site






Wandeltips van de maand

Wandeltips voor november

  • Hieronder enkele tips die verband houden met november en de herfst.
  • Begin van de wintertijd. Op de laatste zondag van oktober wordt de klok wordt om 3.00 uur een uurtje teruggezet. Het is een uur sneller donker.
  • Omdat het bovendien iedere week een kwartiertje eerder donker is gaan veel wandelaars het wat rustiger aan te doen. Dat is geen probleem: wandelconditie verlies je niet zo snel.
  • Loop je Trainingslogboek nog eens goed na. Schrijf op wat er goed en fout te gaan.
  • Laat je wandelschoenen niet op de verwarming drogen, maar doe wat proppen krantenpapier in je schoenen. Te veel warmte is niet goed voor je schoenen.
  • Zorg er voor dat je gezien wordt in het donker. Gebruik een lampje, reflecterend hesje, reflecterende bandjes of een hesje met led verlichting.
  • Bij avondtraining wordt er vaak voor het sporten gegeten. Dit komt het herstel na afloop van de training niet ten goede. Het is beter voor het sporten iets lichts te eten en pas na de training de warme maaltijd.
  • Omdat de herfst nat en winderig kan zijn hierbij ook een tip over verkoudheid.
    Gemiddeld hebben we vier per jaar last van de gewone verkoudheid. Als je daar (veel) vaker last van hebt kan dat betekenen dat je trainingsschema te zwaar is.
  • Lees en praat over sporten. Zodat je weet wat het effect van wandelen voor je lichaam en geest is. En het werkt motiverend!
  • Gebruik de juiste wandelkleding. Zie: Wandelen in de herfst en winter.
  • Tenslotte: Tips om niet ziek te worden.




Overzichten
Wandeltraining

Wandelschema's

Wandelblessures

Hartslagmeter

Wandeltochten

Sportvoeding

Ideale gewicht

Tools

Wandelen

Tips

Boeken

Site